پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
افغانستان آماده حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در عرصه صنعت و معدن

رئیس نمایشگاه بین‌المللی کابل تأکید کرد:

افغانستان آماده حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در عرصه صنعت و معدن

- 1402/09/12

محترم لطیفی گفت: صنعت، معدن، زراعت و انرژی، چهار حوزه پراستعداد و راهبردی در افغانستان محسوب می‌شود و ظرفیت‌های پیشرفت برای افغانستان خیلی زیاد است. بنابراین دانش‌بنیان‌های ایرانی می‌توانند سهم بسزایی در این توسعه داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، محترم لطیفی مدیر گروه پارک علم و فناوری افغانستان و رئیس نمایشگاه بین‌المللی کابل در حاشیه بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه هفته پژوهش خراسان اظهار کرد: بازدید از این رویداد برای ما فرصت مغتنمی بود که از دستاوردهای دانشمندان و پژوهشگران ایرانی بازدید و از دوستان خود برای حضور در افغانستان دعوت کنیم. با گسترش روزافزون روابط جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، شرایط بیش از پیش فراهم است تا ظرفیت‌های خاص افغانستان به دست متخصصان ایرانی وارد چرخه صنعت، فناوری و فرآوری شود و ما داوطلب این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه صنعت، معدن، زراعت و انرژی، چهار حوزه پراستعداد و راهبردی در افغانستان محسوب می‌شود، افزود: ظرفیت‌های پیشرفت برای افغانستان خیلی زیاد است. زیرساخت‌ها و منابع در کشور ما بسیار فراهم است و دانش‌بنیان‌های ایرانی می‌توانند سهم بسزایی در این توسعه داشته باشند.

رئیس نمایشگاه بین‌المللی کابل خاطرنشان کرد: افغانستان کشور بکری است که در نیم‌قرن گذشته، 20 سال با یک ابرقدرت و 20 سال با یک ابرقدرت دیگر در جنگ بوده و تقریباً همه‌چیز خود را از دست داده است. در این شرایط، دانشمندان ایرانی می‌توانند یار و برادر ما در مسیر توسعه و پیشرفت باشند. در سفر مهندس نظری استاندار خراسان رضوی به مشهد و در جریان یک هفته بازدید، بیش از 100 میلیون یورو قرارداد امضا شد. همین نشان می‌دهد که اشتراکات بین دو کشور تا چه حد می‌تواند کار را برای دانش‌بنیان‌های ایرانی و صاحبان صنایع افغانستان هموار و پروژه‌های مشترک اقتصادی و تجاری را تسهیل کند.

دانلود پیوست خبر حامد شجاع سنگچولی حامد شجاع سنگچولی مسعود جمشیدیان مسعود جمشیدیان ساناز حسینیان نژاد ساناز حسینیان نژاد مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی حسینعلی اخلاقی امیری حسینعلی اخلاقی امیری